2009-03-15

Veronica Maggio
This all started as my guilty pleasure...


Manya manya year a go...
För några veckor sen när Veronica Maggios skiva gick på reklam om, och om igen... Så vart jag alltid lite irriterad. Först trodde jag att det var musiken, eller hennes sångröst... Men till slut insåg jag att den här skiten var i själva verket fascination.. Jag laddade hem hennes skiva, och försökte hålla det lite hemligt... Ungefär som en sexleksak höll jag min mörka hemlighet, från vänner och bekanta.. Men så, när jag lyssna igenom skivan, så märker jag till min stora förvåning, att jag kan inte hjälpa att ÄLSKA skiten!!! Hur mycket som helst på skivan är asbra, hennes sångröst är så jobbigt gullig så man vill piska den men samtidigt så jävla fin att man vill bada i den.

Hursom, min fascination för Veronica Maggio har tagit en otäck vändning, jag har blivit fixerad. Totalt fixerad, inte i själva henne, eller musiken, utan mer fenomenet Maggio... Så jag har tvingat mina två vänner som kommer att kallas, P, och G att assistera mot deras vilja...

BAKGRUNDSFAKTA
På torsdag den 19:e, ska Veronica till Linköping och spela i konsert och kongress. Huset mittemot balkongen här.

Mittemot DET huset, står Tage Danielsson statyn, som alla tycker är lite rolig och intressant.

Jag har spänt upp en vajer mellan min balkong på tredje våningen, ner till Statyn. Även en till biblioteket åt andra hållet, där den andra ingången till Konsert & Kongress är.

plan 1
Jag kommer placera P och G i varsin ende av byggnaden, då de täcker båda ut/ingångarna. Jag har helbild över skiten från balkongen. Vi sitter sex, sju timmar innan showen ska starta, för att se när hon kommer in, och vilken väg hon tar.

KNOW YOUR PREY
Jag satt och skrek åt en intervju med Maggio, som P fixat fram, där det står att hon alltid går ut på krogen efter att hon uppträtt, och till och med innan kan hon förfesta... Detta innebär att det är ganska säkert att anta att damen ska ut på ågatan...

plan 2
När Veronica väl kommit in för att sjunga, så riggas resten upp, två skåpbilar, svart modell, med silvertejp på nummerplåtarna, står på bakgården här. Dom springer P och G och hämtar, och parkerar nära båda utgångarna på var sida. När hon väl traskar ut ur konsert & kongress efter konserten, tänder P eld på Tage Danielssons ryska mössa vi satt på honom, genom rutan på skåpbilen, så att Maggio och hennes eskort förlorar koncentrationen. Det är nu, jag svingar mig från balkongen, tar tag i henne med benen åt det håll hon nu står, och glider rakt in i en av skåpbilarna.

The escape
plan 3
Båda skåpbilarna möts upp på den längsta vägen som leder ut mot stan. Då vi spinnr om varandra lite, och sen åker åt varsitt håll borta vid Saab, då jag med Maggio försvinner in i en hyrd stuga ute på en åker. Bilarna kör vidare, utan mig och Maggio, som då befinner oss i stugan. Bilarna parkeras under ytan i stångån, där P och G får en daring escape från platsen.

The Profit
Äntligen är vi där... Nu sitter hon i buren jag byggt, och skall sitta där några dagar och sjunga Stopp och Måndagsbarn för mig, tills jag tappat min frustration. Jag bjuder på öl och kyckling, det tycker hon nog om.

Conclusion

16 kommentarer:

Anonym sa...

kilens produktioner äger. så går det när man knullar rätt snubbe.

Herr-Gunnar sa...

Hur menar du? Snook-expojkvännen tänker du på?

Anonym sa...

DU ÄR EN SJUK MAN! MAGGIO ÄR ÄCKLIG OCH HENNES MUSIK ÄR DÅLIG! DU BORDE SÄTTAS I FÄNGELSE FÖR DÅLIG MUSIKSMAK! HUR ORKAR DU LÄGGA SÅ MYCKET TID PÅ EN SÅ FASCINERANDE PLAN?!

inb4: Capslock is cruisecontrol for cool

Herr-Gunnar sa...

yes, that coolcruisecontrolled its way in to my heart, wich will make me unable to respond to your ramblings...

Anonym sa...

Det är smart att publicera kidnappningsplaner på internet!

Herr-Gunnar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Herr-Gunnar sa...

@Spindelmannen
Ja det skulle det kunna vara, om det inte var så att jag faktiskt vet att Linköpingspolisen inte ens vet vad en browser är. Jag skulle kunna gå in och själa deras beslagtagna gods, och sälja det till dom själva, utan att dom skulle ana oråd!

DOM E KASS

Anonym sa...

Hehe, det är ju faktiskt sant.
Nu blev jag istället nyfiken på vilka dessa viljelösa satar P och G är för några. P är en fånig bokstav. erkänn att han heter typ pelle eller peter eller nåt annat idiotiskt.

Herr-Gunnar sa...

@Spindelmannen
Damn, your on to me...
Vem är du?

Anonym sa...

Haha kul att jag hade rätt!

Herr-Gunnar sa...

@Spindelmannen
Din bov! Du är ju sämst i hela skandinavien! Fy skam! Detta ska jag ringa och berätta för blogger.com

*mummel* *mummel* *muttrande*

Anonym sa...

Meh!

Du har ju haft Flame-fest varje gång jag sagt jag gillar ngn enstaka RnB låt eller någon av Håkan Hellströms texter...

Men visst det är ju kul att mörda öppensinnighet...

Herr-Gunnar sa...

Finns ju ingen classic rnb i maggio, känner inte jag! Men det är ju dels därför det är en obehaglig fascination

Letters sa...

Jag blev så nyfiken att jag kikade upp damen i fråga på och lyssnade till hennes sångröst som skulle vara "så jobbigt gullig så man vill piska den men samtidigt så jävla fin att man vill bada i den" -

det var faktiskt ganska så träffande, även om jag inte fick lika orgasmiskt beskriven känsla så var hennes röst mycket mer annorlunda än andra svenska artister jag hört, likt den släta anna ternheim t.ex. djupare, strävare och väldigt vacker... Fan om din fixering kommer smitta av sig på mig nu, jag hade inte hört den här skiten innan jag läste din blogg! Har fixeringen gått över, föresten, och hur gick er plan?^^,

Fast ändå så fattar jag inte riktigt vad hon menar med Måndagsbarn. Hon skiter i helgen och längtar tillbaks till skolan, men blir ändå ratade av sina klasskamrater? Och hon är ju en "discotjej" så då borde hon älska helgerna där hon får vara på discon. Fan?

Herr-Gunnar sa...

Haha, planen gick inte enligt planen, men jag fick ju en autograferad affisch och onda ögat av vakterna. Jag har fortfarande samma fixering..

Menar hon inte att hon bara lever för helgen, och dricker och festar för mycket? Så har jag tolkat det, men har heller inte lusläst texten!

Anonym sa...

Synd att inte din plan funkade dock så förstår jag inte folk fascination av henne,tycker hon är lite små creepy/Anna