2009-03-16

Total ignorans och bakåtsträvande
Jag vet att jag tagit upp ett par gånger att det värsta jag vet är inkonsekvens.. Att design skall hålla samma design från reklam, till manual och slutligen till produkt - att heter ett ställe restaurang så ska det fan inte bara vara öl och en microtinad hamburgare som dom tvingas sälja för att få spritlicens så de kan sälja den där första jävla ölen... Vad jag också hatar, som kanske inte kommit fram tidigare, är BAKÅTSTRÄVANDE AS SOM INTE ENS FÖRSÖKER ATT FÖRSTÅ NÅT NYTT!!!!


Ae jag fortsätter här, på min gnäll-status på facebook för jag blir så ledsen
SAMMA SKIT MAN FÅR HÖRA FRÅN FOLK SOM SITTER OCH ÄR MEDLEMMAR PÅ FUCKING BILDDAGBOKEN, SÅ FORT DOM ÄNDRAR MINSTA LILLA SKIT SÅ SKA ALLA KLAGA, I STÄLLET FÖR ATT BARA GE NÅN TIMMA ATT FATTA - Saker ändrar inte på sig för att DET ÄR KUL ATT CHOCKA KUNDER OCH ANVÄNDARE, UTAN I SJÄLVA VERKET ÄR DET SJÄLVFALLET EN STRÄVAN EFTER FÖRBÄTTRING! BILDJÄVELN ovanför säger ju en del om den här, intetsägande skiten folk drar igång. Jag tror det är en förtryckt känsla av att man vet att man inte för någon talan i världen eller samhället man lever i. Då tar man första jävla chans att få vara lite anti. *Vissel*

"Nae vi kom på här på vårt styrelsemöte i morse, att det vore ju skitkul att riskera hela företaget genom att invalidisera hela layouten på vårt community Facebook"

Fucking seen it before
Bara några dagar efter att bilddagboken bytte designjävel så var det ju ≈80 trådar i forumet om att TA TILLBAKA GAMLA DESIGNEN!! WUÄÄÄÄÄH... Och nu på Facebook, det enda jag upptäckt av det nya är hur jävla smidigt det blev, inte massa klickande överallt som det var förut. Och även om jag skulle vara förvirrad, så tar jag mig tid att titta runt, innan jag startar en grupp "HATA NYA FACEBOOK"... Alltså helvete! Tatuera in ett kors på ena kinden, nationdemokraternas logga på andra kinden, och ett hakkors i pannan och komplettera visionen!

Att det ska vara samma gamla jävla vindjävel som blåser i alla rövtorkade segel. Same old fucking retarded asscrap varenda - jävla - gång! Men det är klart;

"det vore ju jobbigt att bli förvånad"

11 kommentarer:

Anonym sa...

Problemet med dessa grupper är ju att alla R-tards man är kompis med är med i dom, så att man måste liksom hålla med hela tiden i vardagen för att inte ta socialt självmord.

Härligt att att man står över den hjärnlösa pöbel som kallas Människa

Anonym sa...

Konservatism är en logisk följd av ett förslappat sinnelag.

Således blir själva slentrianmässigheten helig för folket.

Herr-Gunnar sa...

Det stämmer nog tyvärr, vilken är så sorgligt att det blir ironiskt.

VAD VI BEHÖVER ÄR ETT TILL KRIG!!!!

Dalerum sa...

Problemet ligger i att folk gillar inte ändringar i nått de inte forstår. Så folk som vägrar läsa infosidan som då är tex "Joppe och Sara" från bankekind som har 28.8k modem och tro sig vara "tekniskt kunnande" när de i självavärket sitter vid facebook o går "AH! VAD GJORDE JAG NU! NU HÄNDE NÅTT: JAG FATTAR INTE" O när du då ändrar nått som de knappt fattar så de måste lära sig det igen blir dom förbannade. Medans den tekniska delen av folket som KAN litet förstår att det är för de bättre. Som du sa Gunnar.

Herr-Gunnar sa...

Visst är det ångest! Det konstigaste av allt är att jag känner aset som startade facebook gruppen - och det är ju skandal. För hon är ju intar-web-slut

Syster Yster sa...

så sant!

shehasmicrosoft sa...

wow vilken fin blogg du har :O

Letters sa...

Jag tog din facebook reflexion och satte den i ett större perspektiv; Folk är inte så keen on förbättring, eller snarare Förändring, på något hörn eller aspekter av livet och världen, såvitt jag känner till, och satsar hellre på sina rutiner, y'know. Ofta verkar det mig också som att denna ovilja till förändring även hålls till väldigt dyra pris. Att ens något så litet som en designförbättring kan orsaka ett sådant flöde av förbittring hos förändringsfruktande människor säger snarast något om måttet på den styrka de känner att de måste vidhålla på sina rutiner eller graden av rädsla att släppa den tryggheten ur sikte. litet läskigt att reflektera över, sådär på meta nivå, ungefär.

Herr-Gunnar sa...

Jo det ligger nog nåt i det där, iallafall blir ju det då drivkraften till att tänka idiotiskt. Men det märkliga är att jag tror att folk inte reflekterar över det själva när dom håller på med sådana gnäll och motståndsspektakel. I så fall borde dom ju inse att det är lite töntigt och efterblivit (bakåtsträvande).

Anonym sa...

bdb är en ganske så traskig sida orkar inte direkt med den menvad heter du på bdb?/Annadelioncourt

Herr-Gunnar sa...

Jag hade ett konto på grund av popular demand, men jag har ingen användning för det, så minnet av vad jag hette har jag supit bort. Är ju inte fotograf, så den skiten jag vill skryta med kastar jag upp här eller på facebook!