2009-03-10

CSN CSN CSN
Tror jag lyckats fly undan magsjukan som Peter åkt på... Men vem vet, kanske få lite invärtes hälsningar senare i dag. Hittills i min hemvistelse har jag haft ett antal utbrott som rör sig de olika cirkusarna som pågår i vårt samhälle just nu. Det första är ju Pirate Bay rättegången, som slutpläderas just nu, om jag nu inte missuppfattat det, men et är den mest ordnade cirkusen. Det är ett jävla gnäll överallt nu, angående olika saker, folk som nojjar över vart dom ska plugga, och vart dom ska bo. Jag har hört att CSN har ju börjat rappa om att sänka CSN-berättigade studieår från sex till fyra eller nåt. Whatever, så innebär ju det här några märkliga saker, och kräver lite frågeställningar... Dels, för mig, som planerat att utnyttja alla sex år CSN - och är halvvägs igenom, om detta gäller även oss som påbörjat CSN studier, så sabbar ju det en hel del. Tänk om jag hade studerat till läkare? Då hade det varit kört. Leo i Carls klass svarade på "Hur ska det gå för dom som pluggar till läkare" med "Pappa betalar".
Man kan välja att se allt det där som, lite tokigt. Men man kan också se det, som att regeringen gör ett yrkesetisk rensning. Ta bort låg/mellaninkomsttagarna från det finare arbetena. The rich gets richer!

0 kommentarer: