2009-10-14

Here we go!
Back to basics - back to winin'

19 Rök
Det här är ju ingen nyhet för fem öre, men jag antar att alla reagerade som jag gjorde när jag upptäckte att de flesta cigarettpaketen börjat innehålla 19 cigaretter istället för 20, alltså att först:

¤ Plocka ner paketet och stanna upp hela kön med att stå och stirra på "19"

¤ Börja flina och skratta kassörskan i ansiktet, inte alls menat att vara elak

¤ Inse att man beter sig som en idiot och sedan köpa två paket cigaretter istället.

¤ Öppna paketet utanför butiken, och fortsätta skratta samtidigt som man faller ihop bredvid hunden som alltid ligger utanför ICA

¤ Se hålet, där den tjugonde cigaretten skulle ha varit.



Uppenbarligen
är det en sorts början på någon drive som folkhälsan dragit i gång, som ska resultera i en jävla massa förbud och tobaks-skatteändringar i landet till 2014. No erections your onion!

Buss?!
Buss-systemet på den här gudsförgätna ön har visat sig än (om möjligt) mer korkad. Det är nästan värt ett nytt och eget inlägg efter detta, så det får väl sparas.. Onödigt att göra en rubrik överhuvudtaget...

Transformers 2
Peter Ivarsson är en man som har en förträffligt härlig film-recensions-bloggjävel, och jag har bett honom ta upp Transformers 2.
Han kommer att såga den 100 gånger bättre än vad jag kan göra, men jag måste bara få tömma min allt för tunga (och i sömmarna sprickande) påse aggression lite grann..
DET ÄR DEN FÖRSTA FILMEN, om inte någonsin, så på jag vet inte hur länge, som jag verkligen var tvungen att titta bort (när jag inte nöjda mig med att face-palma) - för den var så jävla PINSAM. Dom som gillade Transformers 1 brukade gnälla på goofet när Optimus Prime eller vem fan det är valsar runt flickan vid polen, men det krävs en HEL DEL JÄVLA ALKOHOL för att fräta bort ångestminnena efter uppföljaren!
Saker som fick mig att gråta blod:


Huvudpersonen ska börja på College, och det är precis samma lögn som alla andra collegefilmer försöker lura i oss icke-amerikaner! ALLA kvinnor är snygga och slimmade, och ALLTID på väg till duschen i varenda JÄVLA korridor, och har ALDRIG nåt mer än nån jävla handduk runt sig. Alla amerikaner i hela filmen är relativt snygga, men så fort någon är invandrare eller om dom åker till ett annat land - så är alla FULA och eller DVÄRGAR! Men det värsta av allt, go'vänner.. Det är två robotar, som (GIVETVIS) är negrer! Klart det finns raser inom robotarna!
(bla bla bla dom tar personligheter från vad som finns på tv och på internet bla bla håll käften)
Dom är varken bruna eller svarta, men det är uppenbart att dom ska föreställa negrobotar, för att dom pratar som den rasistiska nitbilden av en afroamerikan. Men dom har fan blivit designade som apor, och dom är helt jävla EFTERBLIVNA! Hur fan kommer Michael Bay undan med den jävla skiten?

SE TRANSFORMERS 2, så har du nåt att skrika om resten av veckan. MEN FÖR GUDS SKULL: SE DEN INTE PÅ BIO - LADDA HEM SKITEN, man ska inte stödja filmkulturs-våldtäktsmän.

Tack för mig, Over and out//

5 kommentarer:

Anonym sa...

Underbar post, det här med 19 cigaretter är något jag måste forska vidare i.

Äntligen någon mer som uttrycker ilska över Transformers 2. Jag tänker inte ge mig in på att kasta bajs här, du har redan gjort det förträffligt.

Herr-Gunnar sa...

Eller hur, det är för jävligt!

Test sa...

Haha Transformers 2 låter ju fantastisk! Ska tanka den omedelbums såtillvida att den i kombination med princess protection program inte tar upp för mycket bandbredd för Telia mobils känsliga sinnelags skull.

Det här med cigaretterna kändes som en klassisk "folk är beroende så vi kan ransonera hur vi vill". Angst!

Letters sa...

Varför, om man kan ransonera som man vill, inte ta en rejäl hälsorisk och förkorta ner ciggaretterna med säg 5 cigg istället för bara 1? mummel...

Om Gotland är en ganska liten gudsförgäten ö - Behöver ni buss eller är du för lat för att gå dit du ska?

Herr-Gunnar sa...

Det ä i sanningen en god synpunkt. Men som allt annat som innefattar nikotinlagar så är det ju inte särskilt genomtänkt i PRAKTIKEN, utan mest på papper - och kommer förmodligen fungera ganska bra när året väl kommer då målen är nådda.

Ja ibland får man ta bussen, jag började jobba tidigt som fan i helvetet och stället låg väl en timmas promenad bort - lite overkill fyra på morgonen